Over ons

OVER ONS

Who the f•¶k are the creative bastards?

Nou, wij dus. Een gezellige club van 7 vakidioten met expertises van strategie tot concept en van design tot opmaak.

Maar... een bedrijf met zóveel expertises,
dat kan toch eigenlijk niet? Nou, toch wel.

Doordat we allemaal onze eigen ervaringen en talenten meebrengen zijn we gezamenlijk goed in héél veel dingen. Die afwisseling vinden we nu juist zo leuk. De ene dag werken aan een stand, de volgende aan
een website, dan weer  aan een logo...

Fun facts

Fun fact#
1

Deze website is zó nieuw, je zou eigenlijk even je schoenen uit moeten doen…

Het heeft wel 5 jaar geduurd ofzo, maar nou mag hij/zij/het er ook zijn. Alle feedback is van harte welkom! Maar het liefst goeie.

Wij doen ALLES!

Van strategische concepten tot huisstijlen en van app-design tot 2D- en 3D-animatie. Okay, eerlijk, we doen niet écht alles, we maken geen tafels bijvoorbeeld. Of kamelen.

Fun fact#
2
Fun fact#
3

Wij zijn allergisch voor slechte ideeën.

Daarom hebben we altijd een Epi-pen® bij de hand, mócht iemand voorstellen om de Comic Sans te gebruiken "omdat het zo'n vrolijk font is"...

Broodje Kip!

Heeft eigenlijk weinig met ons te maken, maar we zitten wel in de fanclub. Voor degenen die (nog) niet ingewijd zijn: nummer 16.

Fun fact#
4
Fun fact#
5

Wij bestaan al 15 jaar potdorie!

Nog een paar jaar en we mogen zelf kiezen hoe laat we naar bed gaan. En 's avonds cola drinken en chips eten.

Van alle reclamebureaus zijn wij de leukste.

Mogen we dat zeggen van onszelf? F•ck it, wij vinden onszelf in ieder geval héél leuk. En de meeste van onze klanten vinden dat ook. Dus die zijn ook leuk.

Fun fact#
6
Fun fact#
7

Onze bedrijfsnaam doet het goed in Nederland en omstreken.

Tot nu toe hebben we eigenlijk maar één klacht gehad van een Australische meneer (zonder Crocodile Dundee-mes gelukkig) die onze naam écht niet vond kunnen.

Praatjes vullen geen gaatjes.

Past ook mooi bij ons pand trouwens (voormalig tandartspraktijk). Op z'n Twents: "Niet lullen, maar poetsen!". Wij zijn van het aanpakken, hoe eerder we beginnen, hoe eerder we klaar zijn.

Fun fact#
8
Fun fact#
9

Ooit maakten we een héél leuke fotoserie...

Helemaal in Mad Men-stijl. Al jaaaaaren oud, maar we kregen er nog bijna maandelijks complimentjes voor.
Dus mocht je nou écht niet zonder kunnen, dan kun je de hele serie HIER vinden. Vertel ons alsjeblieft niet wat je er mee van plan bent.

You bastards!

Daniël

Art Director

Als hij een zeeschepsel was, was hij een spons geweest. Niet omdat hij op Spongebob lijkt, maar omdat hij in no time nieuwe skills opzuigt en eigen maakt ShamWow®. Een punkrocker die zijn weg weet op de gitaar en zo mogelijk nog harder gaat op zijn tekentablet. Hij zorgt dagelijks voor vooruitstrevende designs met een unieke uitstraling.

Debbie

Designer

Deze blonde dame gaat keihard. Wat ze mist in lengte maakt ze ruimschoots goed met haar gedrevenheid, doorzettingsvermogen en grote bek. So much awesome in such a small package...

Dion

Art Director

Hij is zo creatief als dat hij lang is... en dat is best lang! Als hij niet bezig is met het op beeld vastleggen van lang verloren gewaande ruïnes in de jungle van Borneo of zijn buren te martelen met snoeiharde gitaarriffs, dan staat hij waarschijnlijk bij ons in de keuken koffie te zetten. De energie die hij krijgt van die caffeïne-verslaving gebruikt hij voor toffe creatieve concepten en buttersmooth motion-design.

Loes

Designer

"Just when I thought I was out, they pull me back in!"

Oké, oké, dit is stiekem een quote van Michael Corleone, maar het had net zo goed van Loes kunnen zijn. Loes is van de harde kern, een echte "Original Bastard". Even een "sabbatical" gehad maar ondertussen terug van weggeweest. DTP, design, branding, noem maar op. Ze kan het allemaal met haar ogen dicht. Moet je voorstellen wat ze kan met haar ogen open...

Misha

Art Director

Onze in-house viking heeft een (Ford) focus als een vers geslepen strijdbijl. Hij legt niet snel het creatieve bijltje erbij neer en hack-and-slashed zich door iedere uitdaging. Leuk weetje: Misha heeft ooit onze naam 'creative bastards' bedacht!

Rik

Designer / Eigenaar

“De hin mei gouden aaien moat ek fuorre wurde.” Da's Fries. Net als Rik. Vrij vertaald: ook een winstgevende onderneming vereist aandacht. Rik laat het bedrijf graag net zo soepel lopen als zijn racefiets.

Tom

Creative director / Eigenaar

“If a cluttered desk is the sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk a sign?" Wij hebben dat niet bedacht, die credits gaan naar Einstein (zegt men). En aangezien een warrige geest een teken is van creativiteit, moet Tom wel één van de creatiefste geesten zijn. Einstein zat er in ieder geval niet vaak naast.