Rebranding Gemeente Hengelo

We creëerden een nieuwe huisstijl voor Hengelo welke herkenbaar is, een overheidsorganisatie uitstraling heeft, een duidelijke link heeft met de historie van Hengelo en bovenal het DNA van Hengelo verbeeldt.‍

1

Naamcreatie

Duurzaamheid,design en comfort, op elke plek die je kunt bedenken.

Nam pretium turpis et arcu. Duis arcu tortor, suscipit eget, imperdiet nec, imperdiet iaculis, ipsum. Sed aliquam ultrices mauris. Integer ante arcu, accumsan a, consectetuer eget, posuere ut, mauris. Praesent adipiscing. Phasellus ullamcorper ipsum rutrum nunc. Nunc nonummy metus. Vestibulum volutpat pretium libero. Cras id dui.

ETNA logo lockup

Logo gebruik

Bij het plaatsen van het logo geldt een bij voorkeur vrij te houden minimale zone. In de breedte is dit het ETNA beeldmerk, in de hoogte hanteren we hiervoor de de E-hoogte.

ETNA logo lockup + payoff

Primair

Kleurpalet

Voor ETNA als online merk hebben we het digitale kleurpalet leidend laten zijn. De drukwerkkleuren zijn hiervan afgeleid. 

3

Secundair

Toepassing
typografie

Kop - Poppins Regular - 4x
ETNA maakt kwaliteit
betaalbaar.

5

Subkop - Poppins Regular - 2x
Nuchter met een scherp oog voor detail
Intro -Poppins Regular - 1,25 x
Functioneel maar verrassend design. De laatste kooktrends en technologieën vertalen we naar kwalitatieve en betaalbare designproducten voor in de keuken. Zo maken we droomkeukens bereikbaar voor iedereen
Intro -Poppins Bold - 1x
Vakmanschap
Tussenkop -Poppins Bold - 1x
Vakmanschap zit in onze genen ‘gegoten’. Waren het 162 jaar geleden de ETNA-ijzergieters die kookfornuizen maakten in de fabriek, de vakmannen en -vrouwen anno 2019 zijn te vinden in onze laboratoria, aan de tekentafels en in ons testcentrum. Van ieder apparaat weten we precies waar het gemaakt is, welke grondstoffen het bevat en waarom deze gebruikt zijn. Dat is vakmanschap pur sang. We willen alles kunnen controleren zodat we de beste producten kunnen maken. Deze ambitieuze instelling is ook te vinden in ons logistiek centrum: bij het leveren van de producten en de service laten we niets aan het toeval over. Zo blijven we continu bouwen aan een collectie keukenapparaten die ieders keukendromen waarmaken. Het resultaat delen we graag, en met veel trots, met jou in onze sfeervolle showroom in Duiven.

Etna Tone of voice ETNA schrijfstijl

De manier waarop we schrijven wordt ingegeven door onze merkwaarden: Nederlands en eigenzinnig
We spreken de eindgebruiker aan in de je-vorm,
voor een losse, spontane tone of voice (of nog beter: schrijfstijl, want het liefst communiceren we in het Nederlands). 

We schrijven onze eigen merknaam zo consequent mogelijk in hoofdletters. Dus geen Etna maar ETNA. URL’s en e-mail adressen zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen. 
De nadruk ligt altijd op de USP’s van het product of van ETNA zelf.  Die benoemen we op een laagdrempelige manier en met een dikke knipoog om het luchtig  te houden.

6

ETNA tone of voice

Nederlands

Nederlandse nuchterheid: duidelijk en begrijpelijk.
Praten over keukenapparatuur hoeft niet droog te zijn, doorspekt van specificaties, productcodes, en vakjargon. 
Durf duidelijke taal te spreken. Iemand die zich niet eerst uren verdiept heeft in de wereld van inductiekookplaten moet nog steeds begrijpen waarom die van ons zo interessant, mooi en makkelijk is. Mag Engels dan helemaal niet? Tuurlijk wel, sommige dingen zijn in het engels nét wat meer ‘catchy’. 

Eigenzinnig

Onverwacht, fris, expressief, energiek, enthousiast, informeel én waar mogelijk met een dikke knipoog.
Een belangrijk deel van ons onderscheidend vermogen, een manier onze laagdrempeligheid te benadrukken en onze positiviteit uit te stralen. We nemen onszelf niet té serieus, de klant des te meer. We zijn inclusief en stellen de mening van iedere klant op prijs. 

Beeldtaal

ETNA heeft hele toffe producten, maar hoe brengen we die het best in beeld? Goede vraag. In dit hoofdstuk behandelen we alles van sfeerbeelden tot detailshots. 

7

ETNA keuken sfeerbeeld
ETNA koelkast detail
ETNA koelkast vrijstaand

Sfeerbeelden:
Apparatuur in de keuken

De laatste keukentrends zie je niet alleen terug in de apparatuur van ETNA, maar ook in hun sfeerbeelden. Of je nu een moderne, klassieke, landelijke of designkeuken wilt, ETNA heeft de apparatuur die er perfect in past.

Steeds vaker gebruiken we renders voor de sfeerbeelden, met extra aandacht voor zachte lichtval en stijlvolle set dressing. 

8

9

ETNA website design

Social posts