1
Geen evolutie maar een design-revolutie, maar wel gebouwd op de huidige stijl.Een zelfverzekerde stijl met een kleur en vormtaal die de productlijn complementeert. Kleuren die matchen met de vaak donkere apparatuur. Veel lucht in de opmaak door selectief te zijn in de lengte van teksten en wat, wanneer te laten zien.
2
ETNA is in 1856 opgericht als ijzergieterij voor huishoudelijke apparatuur in Breda. De ijzergieters vormden al snel een herkenbaar beeldmerk voor het merk.
De ijzergieters vormen al meer dan 165 jaar het herkenbare beeldmerk voor het merk ETNA.
Verwijzend naar de beroemde Siciliaanse vulkaan zien we de vorm van de vulkaan duidelijk terug in de typografie.
Bij het plaatsen van het logo geldt een bij voorkeur vrij te houden minimale zone. In de breedte is dit het ETNA beeldmerk, in de hoogte hanteren we hiervoor de de E-hoogte.
Voor ETNA als online merk hebben we het digitale kleurpalet leidend laten zijn. De drukwerkkleuren zijn hiervan afgeleid.
3
5
De manier waarop we schrijven wordt ingegeven door onze merkwaarden: Nederlands en eigenzinnig.
We spreken de eindgebruiker aan in de je-vorm,
voor een losse, spontane tone of voice (of nog beter: schrijfstijl, want het liefst communiceren we in het Nederlands).
We schrijven onze eigen merknaam zo consequent mogelijk in hoofdletters. Dus geen Etna maar ETNA. URL’s en e-mail adressen zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.
De nadruk ligt altijd op de USP’s van het product of van ETNA zelf. Die benoemen we op een laagdrempelige manier en met een dikke knipoog om het luchtig te houden.
6
Nederlandse nuchterheid: duidelijk en begrijpelijk.
Praten over keukenapparatuur hoeft niet droog te zijn, doorspekt van specificaties, productcodes, en vakjargon.
Durf duidelijke taal te spreken. Iemand die zich niet eerst uren verdiept heeft in de wereld van inductiekookplaten moet nog steeds begrijpen waarom die van ons zo interessant, mooi en makkelijk is. Mag Engels dan helemaal niet? Tuurlijk wel, sommige dingen zijn in het engels nét wat meer ‘catchy’.
Onverwacht, fris, expressief, energiek, enthousiast, informeel én waar mogelijk met een dikke knipoog.
Een belangrijk deel van ons onderscheidend vermogen, een manier onze laagdrempeligheid te benadrukken en onze positiviteit uit te stralen. We nemen onszelf niet té serieus, de klant des te meer. We zijn inclusief en stellen de mening van iedere klant op prijs.
ETNA heeft hele toffe producten, maar hoe brengen we die het best in beeld? Goede vraag. In dit hoofdstuk behandelen we alles van sfeerbeelden tot detailshots.
7
De laatste keukentrends zie je niet alleen terug in de apparatuur van ETNA, maar ook in hun sfeerbeelden. Of je nu een moderne, klassieke, landelijke of designkeuken wilt, ETNA heeft de apparatuur die er perfect in past.
Steeds vaker gebruiken we renders voor de sfeerbeelden, met extra aandacht voor zachte lichtval en stijlvolle set dressing.
8
9
xxx
xxx